Основні ідеї філософії НіцшеНадлюдина Надлюдина (з німецької
Übermensch — надлюдина, сверхчеловек) — концепція, сформульована в творчості Ніцше як мета, до якої повинна прагнути людина в своєму розвитку. «Надлюдина» запроваджена Ніцше як заперечення християнської ідеї потойбічності: Заратустра (переосмислений Ніцше пророк
зороастризму, що повертається з проповіддю до людства після тривалого усамітнення в горах) проголошує надлюдину значенням землі й велить своїм слухачам забути про тих, хто проповідує потойбічні надії, щоб відірвати їх від землі. Пошуки щастя в іншому світі витікають з незадоволення життям, що змушує людину створювати вигаданий світ, де ті, хто змушував її страждати, будуть страждати самі. На противагу надлюдина не втікає з цього світу в інший.
Заратустра проголошує, що християнська втеча з цього світу в інший вимагає також вигадки безсмертної душі, відмінної від тіла, яка переживе тілесну смерть. Звідси виникає зневага до свого тіла та його умертвіння,
аскетизм. Надлюдина Заратустри тілесна, а її душа є лише одним із аспектів тіла.
Бог помер Заратустра пов'язує існування Надлюдини зі смертю Бога. Бог — основне вираження потойбічного світу, ідея його існування надавала життю сенс деякий час. Вираз «Бог помер» означає те, що і цінності, які диктуються вірою у нього та які мали місце ще при зародженні християнства, поступово втрачають свою силу. Таким чином створюються сприятливі умови для утвердження
нігілізму.